Hoe wijzig of annuleer ik een afspraak als docent?

Het kan zijn dat een afspraak van een leerling bij een bedrijf door omstandigheden niet meer door kan gaan. Het is dan de bedoeling dat de afspraak wordt afgezegd in SEN-app. Als er een afspraak wordt afgezegd, wordt er verwacht dat er contact wordt opgenomen met de contactpersoon van het bedrijf. Dit is om een eventuele nieuwe afspraak af te stemmen en om er voor te zorgen dat er geen verwarring ontstaat.

Het kan ook zijn dat de afspraak op een ander tijdstip plaatsvindt of dat je het vak dat aan de afspraak gekoppeld is wilt wijzigen. Voor het afzeggen of wijzigen van een afspraak volg je de volgende stappen:

Een afspraak afzeggen of wijzigen in de agenda

1. Ga naar het Zij-menu en klik op Agenda



2. Klik op de afspraak die van toepassing is 


LET OP! Je kunt alleen afspraken wijzigen die nog moeten plaatsvinden.


3. Je komt nu bij de Afspraakinformatie. Klik op de drie puntjes rechtsbovenin het bovenste vak. Je kunt nu kiezen uit de mogelijkheden om de afspraak te wijzigen, af te zeggen of te verwijderen.


4a. Afspraak wijzigen
Er verschijnt nu een scherm om de afspraak aan te passen. Wijzig de onderdelen die je wilt aanpassen en klik op Opslaan.
Je kunt de titel, het vak, de datum en tijd wijzigen. Als je de leerling of het bedrijf wilt aanpassen, moet je de afspraak verwijderen en een nieuwe afspraak maken.
4b. Afspraak afzeggen
Bevestig dat je de afspraak wilt afzeggen.
Als je de afspraak hebt afgezegd, verschijnt het volgende bericht:

Alternatieven

Optie: Je kunt de afspraak ook afzeggen op de volgende manieren:

Zijmenu -> Leerlingen -> Leerling -> Agenda tegel -> Klik op de gewenste afspraak -> Je bent nu bij de afspraakinformatie. Volg de stappen vanaf stap 3.

of

Zijmenu -> Leerbedrijven -> Leerbedrijf -> Agenda tegel -> Klik op de gewenste afspraak -> Je bent nu bij de afspraakinformatie. Volg de stappen vanaf stap 3.